Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Door: aimeerafael

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

16 Augustus 2013 | Maleisië, Cameron Highlands

Hallo lieve mensjes,

We hebben vandaag het prachtige Cameron Highlands moeten verlaten en zijn nu terecht gekomen in het verlaten Ipoh!
Cameron higlands was ontzettend mooi met prachtige theevelden, aardbeiplantages, cactusvalley’s, beefarms, butterflyfarms en noem het maar op.
De eerste dag zijn we naar Mardi Agro technologi park gegaan. Dit is eigenlijk een park waar ze planten/bloemen/kruides/cactussen kweken. Hier kun je op grote schaal zien hoe dit te werk gaat. Je ziet het proces van het planten tot en met het oogsten.
Hierna zijn we naar het park gegaan, waar de verjaardag van een jongen werd gevierd met een pizza i.p.v. taart.. OKAY!hahaha..
Daarna hoorde we mensen zingen, dus we gingen vanaf een afstandje staan kijken. Hier was een groep studenten aan het zingen en dansen. Ze begonnen al hallo te roepen, dus we besloten dichterbij te gaan zitten. Na enkele minuten kwam de hele groep lachend op ons af.. we dachten: “ooohw SHIT!! We moeten gaan dansen”. Maar dat gelukkig niet het geval. We kregen een serenade vergezeld met een grappig dansje :) . WAT LEUK!!!! Dit hebben we natuurlijk gefilmd. Hierna wilden ze met ons op de foto. Dat vonden we wel een goede deal ;)
De volgende dag hebben we een scooter gehuurd en zijn we door de bergen gaan touren. We zijn naar Sungai Palace Boh Tea geweest. Dit is een theeplantage met een uitkijkrestaurant op de top van een berg. PRACHTIG!!! Hier zie je alleen maar theeplantages, hoe ver je ook kijkt. Gigantisch dus.
Hier hebben we natuurlijk een lekker kopje thee gedronken, vers van het land. Hierbij hebben we de meest lekkere cake gegeten die we ooit hebben gehad (wortel-banaan cake). Om je vingers bij op te eten.. Hier kun je ook de fabriek inlopen, om te zien hoe de thee van het land wordt verwerkt tot de thee die wij in de winkel hebben liggen.
Hierna zijn we naar Raaju hill strawberryfarm geweest. Waar we het lekkerste aarbeiendrankje hebben gedronken dat we ooit hebben gehad.. hahahaha! Nee we overdrijven niet. Maarja het kan ook niet anders, als ze vers worden geplukt. Hierbij natuurlijk weer een lekker stukje cake met verse aardbeien en aarbeienjam.
Hierna zijn we nog gaan touren, waar we prachtige van prachtige uitzichten hebben genoten, zijn we naar een andere theeplantage geweest waar we doorheen konden lopen en hebben we nog een jungle trail gedaan.
De temperaturen zijn hier ‘s avond en ’s ochtends echt bizar koud! Ze kunnen zakken tot zo’n 16 graden en in de wintertijd zelfs tot 10 graden.. brrrr! Wij hadden onze lange broeken an vesten dus maar weer aan gedaan.
Eenmaal aangekomen in Ipoh zweten we ons een ei uit! Wat is het hier warm :O En we liepen hier in onze lange broeken want de kamer was nog niet beschikbaar..Dus weer kilootjes verloren. Maarja dat kunnen we wel gebruiken, want we zijn heel veel aan het eten!

Heel veel liefs,
Rafael & Aimée

• 18 Augustus 2013 - 12:43

Riny En Joske:

Hallo lieverds ik heb jullie verslag gelezen, jullie beleven nog al wat Super!!!
    Ben blij als het 6 sept is haha dikke poene mam en jos