Veelzijdig Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Veelzijdig Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Veelzijdig Kuala Lumpur

Door: aimeerafael

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

13 Augustus 2013 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selemat Petang allemaal,

Hier zij we dan weer, deze keer vanuit het mooie Kuala lumpur. We zijn hier inmiddels al 5 dagen en hebben ervaren dat deze stad heeeeel anders is dan Bangkok. Het heeft even geduurd voordat we dez e post schreven, sorry! Maar we zijn ook op vakantie :D.. We hadden zo veel te zien, te doen, te proeven en vooral te ervaren, dat we daar even geen tijd voor hadden.
In deze 5 dagen, die weer eens te snel voorbij zijn gegaan, hebben we de meeste hoogtepunten die de stad te bieden heeft kunnen ervaren. Het is daarom ook vrijwel onmogelijk om alles op te noemen wat we hebben gedaan. Maar we gaan het toch proberen.
We hebben o.a. gekeken, gekeken maar niet gekocht :) bij de dure winkelcentra, die in overvloed aanwezig zijn! Eentje ervan had zelfs een pretpark erin, dan kun je nagaan hoe groot ze zijn! En dit was niet eens de grootste.

Verder zijn we naar KLCC park gegaan, waar de beroemde Petronas towers staan waarin een ontzettend grote buitenspeeltuin en voetenbad voor kinderen is. Hierin kan iedereen zich even verkoelen. Het rare is dat dit alles gratis is en toegankelijk voor iedereen! Onvoorstelbaar in Nederland.

Daarnaast zijn we naar het Aquarium geweest. Hier kon je zeekomkommers, zeesterren, koningskrabben en babyhaaien aanraken. Verder was er een grote onderwatertunnel. Jammer genoeg was het erg druk, waardoor we niet echt alles goed hebben kunnen zien.

Ook zijn we naar de skybar geweest in het beroemde Traders hotel. Vanuit hier heb je uitzicht op de Petronas towers. Alleen heel jammer dat de drank zo duur is! Hier had Aimée zich al op verheugd. Ze dacht we gaan lekker vroeg, dan hebben we een tafeltje aan het raam. Tevergeefs waren alle tafeltjes aan het raam gereserveerd voor hotelgasten. In het begin was er wel nog een tafeltje vrij, maar Raf wilde door lopen naar het lounge gedeelte. Toen we terug bij het begin waren was dus helaas ook dat tafeltje bezet. JAMMER!!
Ondanks alles hadden we nog een vrij goed uitzicht, vanaf een tafeltje bij het zwembad. Hier zaten we dan, ongeduldig te wachten totdat er een raamtafeltje vrij kwam. En EINDELIJK! Daar kwam die vrij.. helaas kwam er op datzelfde moment een groep Fransen binnen lopen, die zich dat tafeltje gewoon toe eigende! Pffff...!
Toen besloten we maar om naar beneden te gaan en vanuit daar mooie foto’s te maken. Op dat moment kwam er weer een tafeltje vrij. Maar we hadden er geen zin meer in..Bedankt Fransen!
We hebben er nog wel eventjes een paar mooie foto’s gemaakt en zijn terug naar beneden gegaan. Deze foto’s zijn veel mooier! Tenminste niet van dat vettige glas ervoor.

Tevens hebben we de chow kit market bezocht. Dit is een zogenaamde “wet” market. Waar werkelijk ALLES vers wordt verkocht; groenten, fruit, vlees, koeienkoppen en oh ja ook kruiden. Het stinkt er als de ziekte! Rafael moest er weer bijna van overgeven! Hahaha.. Het was hier zo smerig! Het bloed druipte van de tafels, vissen die nog zwommen op tafel, ingewanden lagen all over the place. Kortom het zag eruit als een slagveld. Desondanks was het een bijzondere beleving. De mensen waren heel aardig, we hebben veel producten kunnen zien en mooie foto’s kunnen maken.

In de straat van ons hotel ligt Jalan Petaling night market. Hier vind je werkelijk alle nep producten die je maar kunt bedenken. Van horloges tot tassen tot brillen. Je kent het wel! Verder zijn er heel veel eetstalletjes, waar je voor weinig geld kunt eten.

Als laatste zijn we naar little India geweest, waar een bepaalde ceremonie bezig was. Hier hebben we een tijdje rond gelopen.

Waarschijnlijk zijn we nog een heel aantal dingen vergeten op te noemen. Die we waarschijnlijk later wel terug kunnen vinden in ons fotoboek.
Morgen vertrekken we naar Cameron Highlands. Dus over een paar dagen zullen jullie onze volgende avonturen wel zien verschijnen.

Liefs,
Raf & Aimée

• 13 Augustus 2013 - 14:46

Riny En Joske:

Zo te zien een hele mooie stad en jullie hebben het naar je zin . Heerlijk toch? Geniet er maar van want jullie zitten al op de helft en ik mis jullie heel erg , dikke poene en knuffels

• 16 Augustus 2013 - 15:22

Ber En Flora:

hallo luitjes. aan de fotos te zien hebben jullie het goed naar je zin daar in het verre oosten. ook heb ik gelezen dat jullie in chan mai zijn geweest. wat is het daar mooi he vooral de schitterende doi sutep bovenop de berg. wat een prach en praal in van de mooiste tempels van tailand. schitterend he.nu is heel tailand mooi waar je ook bent. kinderen hou jullie gezond en geniet van jullie verdere reis. groetjes vanuit het mooie maastricht jullie toegewenst van ber en flora hamers. doei en kusjes. ook moet ik jullie nog bedanken voor de leuke kaart die wij van jullie mochten ontvangen. daaaaaaag.