Krabi, Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Krabi, Thailand - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Krabi, Thailand

Door: aimeerafael

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

09 Augustus 2013 | Thailand, Krabi

Hallo allemaal,

Vandaag zijn we aangekomen in Kuala Lumpur. We moesten al om 4.30u opstaan..dus dat was erg vroeg. Vooral omdat Raf heel de nacht ziek was geweest en wij dus niet hadden geslapen. De vlucht was daarom iets minder fijn! Gelukkig kregen we gelijk warm water om de maag te kalmeren en zakjes om eventueel in over te geven.! Gelukkig heeft hij deze niet hoeven te gebruiken en gaat het al ietsje beter met hem..Ik hem al 100x gezegd dat hij een pilletje moet nemen, maar die jongen is zooo eigenwijs!
Maar hij kan alweer grapjes maken, dus ik denk dat het wel goed komt ;)

Even een korte update van de afgelopen dagen! Die hebben we doorgebracht in Krabi. De eerste dag hadden we een boottochtje gedaan om te snorkelen bij verschillende eilanden. Dit met een longtail boot. Ik heb vaak genoeg op boten gezeten, maar deze wiebelde zooooo heftig! Ik werd er echt heel erg ziek van. Gelukkig hadden ze pilletjes voor zeeziekte (hier hebben we dan gelijk een pakje van gekocht). Helaas zat het weer totaal niet mee, waardoor we ook niet heel veel hebben kunnen zien. Ook nog wat gegeten op de boot! Wat was dat PITTIG!!!!(daar is raf waarschijnlijk ook ziek van geworden) Dat was gewoon TE pittig voor een Nederlander/Dominicaan. Na de lunch gingen we terug richting hotel..en natuurlijk begon de zon toen opeens wel te schijnen!

De dag erna wilde we eigenlijk graag een tour naar een ander eiland, om een beetje te chillen op het strand. Maar toen bleek dat alle tourtjes gesloten waren i.v.m. einde ramadan. Dus dat was even jammer. Daarom door naar onze tweede optie.. Wat Tham Sua bezoeken. Op zich klinkt dat best oke.. maar je moet 1237 trappen naar boven, waarbij je eindigt op een hoogte van 600m! DAT WAS AFZIEN!! Alle toeristen die we tegen kwamen zeiden: "You can do it" en allemaal positieve dingen.. Heel leuk!!

Eenmaal op de top werden we beloond met een regenbui.. en niet zo'n kleintje! Maar gelukkig was deze maar van korte duur en was het even wat afgekoeld. Het uitzicht vanaf de wat is echt heel mooi! Je kunt heel Krabi zien.. Dus dat was de moeite waard.

En toen weer die 1237 naar beneden. Gelukkig ging dat wat sneller :) Toen we naar onder liepen en we kwamen andere toeristen tegen, deden we alsof alles heel chill was :P Terwijl we eigenlijk knikkende knieën hadden.. Toch even je pokerface ophouden..

Oké en nu zijn we dus in Kuala Lumpur in een buurt genaamd Chinatown.. Het enige chinese hier zijn de lantaarns! Voor de rest zitten er heel veel Indiërs!

Even een praktische zaak: We verschillen nu 6 uur in tijd met Nederland en 12 uur met Dominicaanse republiek.

Liefs,
Rafael & Aimée

• 09 Augustus 2013 - 19:26

Riny En Joske:

Arme raf hoop dat je snel weer beter bent maar als ik zie hoe mooi het daar is zal dat zeker lukkken knuffel xxxxx