white water rafting en olifanten trip Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu white water rafting en olifanten trip Chiang mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

white water rafting en olifanten trip Chiang mai

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

07 Augustus 2013 | Thailand, Chiang Mai

Maandag stond onze olifantentrip op de planning. We hebben deze tour geboekt in combinatie met white water rafting, long neck karen hill tribe en een butterfly/orchid farm. Nou die laatste twee bespaar ik jullie de moeite, want die waren niet zo heel interessant. De long neck is een soort kunstmatig gemaakt dorpje,met wat huisjes en vrouwen met lange nekken, die van alles verkopen. Deze worden een soort van tentoongesteld. Dus dat vonden wij niks! De butterfly/orchid farm was zo klein, dat het niet echt veel voorstelde. Maarja wij zijn naar de floriade geweest dus wat kan daar tegenop?
Nu door naar het echte werk! White water rafting.

Nou Aimee vond het, hoe zal ik het zeggen?: Geweldig, cool, kicken, spannend, AAHHHH!!! ( jullie begrijpen het al!)
Rafael: Cool man, echt heftig hahaha (Maar ik was niet bang).
Oke na dit kleine avontuurtje hebben we gelunched, wat echt heel lekker was. We hadden een prachtig uitzicht op de rivier en de bergen, dus hier hadden we wel uren kunnen zitten.

Maar we moesten door naar ons olifantentripje. Eenmaal aangekomen bleken de beesten toch ietsje groter te zijn dan we dachten. Maar Raf vroeg gelijk voor de “big boy”. Dit was het mannetje van de kudde en groot dat ie was. We mochten ze voeden, wassen in de rivier en rijden op de blote rug (of beter gezegd het hoofd). Die van Raf mocht voorop, mijne moest volgen, maar dat deed die niet! Die had denk ik nog te veel honger want na elke meter ging hij eten en trok hij struiken los uit het bos. Dat beest was dos ook constant aan het wiebelen met zijn hoofd, dus erg stabiel was het niet. Big boy deed wel goed zijn werk. Die had denk ik al genoeg gegeten want die liet me scheet! Tjonge jonge, en wie dacht je wie erachter reed, precies Aimée.

Toen we bij de rivier aankwamen mochten we de olifanten wassen. Zoals gewoonlijk wilde Aimée’s olifant niet heel goed meewerken, dus die had het na een paar minuten weer gezien. Toen hebben we Big Boy maar samen gewassen, die was toch groot genoeg voor twee.

Op de terug weg naar het kamp, kwam er een mahout (olifantentrainer) bij Aimée op de olifant, dus vroeg Raf of Aimée bij Big Boy erbij mocht zitten. Dit kon als we bij de volgende bocht waren. Wij waren in de veronderstelling dat de olifanten wel even zouden gaan zitten, maar nee hoor. De kleine werd naast de grote gezet en Aimée moest gewoon gaan overstappen. Rafael dacht bij zichzelf: goh gaat Aimée ook nog even turnen op een olifant. Om je een klein idee te geven, Big boy was ongeveer 4 meter hoog en die andere zal iets van 3 meter hoog zijn geweest. Zo zijn we dus gezellig samen terug gereden naar het kamp, waar de dag werd afgesloten met wat fruit.
Al met al weer een geslaagd dagje!

Liefs

Raf & Aimée