Melaka en de laatste paar dagen - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Melaka en de laatste paar dagen - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Melaka en de laatste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

07 September 2013 | Maleisië, Malakka

Hallo allemaal,

We zijn weer thuis! In het koude sombere Nederland.
De afgelopen week hebben we in Melaka, Kuala Lumpur en Bangkok. Dus hier weer even een korte (laatste) update.
We beginnen even bij Melaka. Wat was dat toch een leuk stadje met veel Nederlandse invloeden. Hier hebben we helaas maar twee dagen doorgebracht. De stad heeft veel karakteristieke eigenschappen zoals Penang. Eigenlijk is er op zich niet heel veel te doen, maar de sfeer is er gewoon goed. Vooral de mensen in ons guesthouse waren heel aardig. De laatste avond zijn we met zijn alle op de fiets richting een foodcourt gegaan en hebben we gezamelijk gegeten. Daarna kwamen we nog een Chinees feest tegen. Hier werd het bier ons letterlijk in de handen geduwd. Blijkbaar was de traditie, dat hoe meer je geeft hoe meer geluk je toekomt. Dus hier hadden we onze fietsmandjes volgeladen (ik en Raf natuurlijk ice tea). Verder hebben we wat culturele bezichtigingen gedaan.

De volgende dag zijn we richting Kuala Lumpur gegaan. Hier zijn we in little india terecht gekomen vlak bij het station. We waren zo moe dat we eigenlijk niet meer heel veel hebben gedaan. We zijn nog even naar Mid valley mega mall gegaan, geloof me die is echt mega, maar eigenlijk hadden we niet heel veel zin dus daar waren we ook snel klaar.

Toen onze reis naar Bangkok. Nou dat was een ervaring rijker! Er begint opeens iemand te schreeuwen in het vliegtuig! Bleek dat een man te zijn die doodsbang was om te vliegen. Het was zelfs zo erg dat hij huilend “mama” was aan het roepen en aan de zuurstoffles werd gelegd. Maar we moeten niet lachen! Hij is wel zo dapper geweest dat hij erin is gegaan.
Op onze laatste dag in Bangkok zijn we nog naar de snakefarm gegaan. Hier hebben we een indrukwekkende show gezien. Hier werden verschillende slangen gebruikt (vooral cobra’s), waarover informatie werd gegeven. De trainers waren de slangen aan het uitdagen totdat ze aanvielen. Iedereen in het publiek was zeer onder de indruk. De laatste meneer sloeg echt alles. Hij was een slang (blijkbaar een hele aggressieve) aan het uitdagen. Op het moment dat de slang aanviel en wij met zijn alle dachten dat de man was gebeten, had hij hem gewoon letterlijk bij zijn kop vast gegrepen. Maar dat ging zo ontzettend snel, dat het gewoon ongelofelijk was! Gelukkig hebben we het gefilmd.

We kunnen zeggen dat we echt hebben genoten van onze reis. We zijn een hele hoop ervaringen rijker, we hebben prachtige foto’s en nog heel veel verhalen te vertellen.

Foto's zijn weer te zien op: www.rafaelaimee.wordpress.com

Heel veel liefs,
Raf & Aimée