Chiang Mai Zoo en center of the universe - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Chiang Mai Zoo en center of the universe - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Chiang Mai Zoo en center of the universe

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

07 Augustus 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat we iets hebben gepost, dus we gaan er nu een aantal achter elkaar doen! Op het moment van schrijven zitten we in Chiang Mai airport te wachten op onze vlucht naar Bangkok, om vervolgens via Bangkok door te vliegen naar Krabi.

Maar om jullie even te updaten van onze activiteiten moeten we een paar dagen terug. De dag nadat we de tempels hadden bezocht, hebben we besloten om het wat chiller aan te pakken. We zijn vroeg opgestaan en vertrokken richting Chiang Mai Zoo. Eigenlijk kwamen we alleen voor de panda, maar de nijlpaarden stalen de show. We konden namelijk zo dicht bij dat je ze kon voeren en aaien! Wie had dat gedacht!? Een van de meest gevaarlijke dieren kun je hier aaien. Dus dat was weer een ervaring rijker!

Vervolgens zijn we door gegaan naar de panda. Goh wat was dat een pokkeneind lopen. Dit park is namelijk gigantisch!! We vroegen ons al af waarom er allemaal bussen rond reden. Maarja wij dachten dat is voor de luie mensen.

Halverwege het park hadden we het wel zo’n beetje gehad met lopen. Dus wij stapten in zo’n busje.. Helaas! Daar werden we gelijk weer uitgezet.. `ticket please!` Shit! Die hebben we niet.. Dus maar weer verder in die hitte.. Gelukkig kwam er na een tijdje lopen een vriendelijke chauffeur langs die niemand in zijn busje had en ons dus gratis bracht naar het volgende station.

Oke, de panda dus! Wat een luie beesten zijn dat zeg.. maar zoooo schattig. Gelukkig hebben we hem wel nog even zien bewegen. Het duurde maar 10 seconde, maar we hebben het op film :D Verder hebben we nog een olifant gevoerd en wat andere beesten gezien die we thuis ook wel hebben.

Rond een uur of 1 hebben we de scooter gepakt en zijn naar center of the universe gegaan. Dit is een zwembad dat eigenlijk behoord bij een soort vakantiehuisjespark, maar dan heel kleinschalig. Het was ongeveer een half uur rijden. Vooral omdat het heel erg afgelegen lag en bijna onvindbaar was. Toen we uiteindelijk een bordje zagen staan reden we het terrein op. Was het dit?? Het zag er een beetje achterstallig uit van buiten en niet erg uitnodigend. Dus we dachten: “we zitten verkeerd”. Toch maar even door naar binnen gelopen. WAUW! We zaten dus toch goed. Van binnen zag het er echt heel erg mooi uit. Een groot zwembad en twee kleine zwembaden vrijwel voor ons alleen. Er waren ongeveer 4 andere mensen. Een echte aanrader. En gelukkig was het weer ook goed, 35 graden. Kortom een geslaagd dagje 

Liefs,
Raf & Aimée