Doi Suthep en Wat Umong, Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Doi Suthep en Wat Umong, Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Doi Suthep en Wat Umong, Chiang Mai

Door: aimeerafael

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

02 Augustus 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo lieve mensen,

Vannacht hebben we geen oog dicht gedaan, door de ice coffee die we gister avond hebben gedronken. Maar ieder nadeel heeft zijn voordeel, want zo hebben we de zonsopgang vanuit ons bed door ons mega grote raam kunnen bekijken.
Omdat we toch al vroeg wakker waren zijn we vroeg gaan ontbijten en bedachten we dat we de scooter die we om 9.30u moesten inleveren gelijk nog een dagje konden verlengen. Dit zaakje zou toch al om 9.00u open gaan. Hier hebben we dus tot 10.00u voor de deur gezeten en alle nummers gebeld die maar vermeld stonden.. NIEMAND! Dus wij een briefje geschreven en dat achter de poort naar binnen geduwd en maar verder gegaan met de scooter. Toen we om 16.00u terug kwamen was de nog steeds alles gesloten. De buurvrouw zei dat hij even was gaan lunchen. Daarna werden we op onze hotelkamer gebeld door de scootermeneer. Hij had het briefje niet gezien en bood zijn excuses aan dat hij er vanochtend niet was. Maar hij had een “hangover” (kater) zei die. Trouwens op diezelfde scooter zijn we gister aangehouden door de politie. Die dachten dat zijn twee falangs (buitenlanders) op een scooter, laten we die maar eens controleren. Gelukkig hadden we ons goed voorbereid en het internationale rijbewijs en de paspoorten op zak! Back at ya police!..
Toen we klaar waren met touren en op weg waren naar ons hotel, voelden we opeens dat we een lekke band hadden. De scooter hebben we kunnen inwisselen voor een nieuwe. Alleen geen idee of we de borg nog terug zullen krijgen!
Vandaag zijn we naar wat Umong gegaan, wederom op ons vertrouwde scootertje. Dit is een tempel met allemaal tunnels, gelegen in het bos. Er was toevallig een viering op het moment dat we er waren, waardoor we heel veel monniken hebben kunnen zien en mooie foto’s hebben kunnen maken (deze volgen nog ;) ). Daarna zijn we Doi Suthep op gereden, waar Chiang Mai een beetje om bekend staat. Dit is een tempel geleden op de top van een berg. Wat was me dat toch een ritje naar boven! Slingerbochten zeker om de 50 meter. Verder wel prachtige uitzichten over de hele stad. Op de top van de berg scheelde het behoorlijk in temperatuur met hier beneden (zeker 15 graden!). Boven hadden we het echt heel erg koud op de scooter en beneden ging je kapot van de warmte.. Het is ook nooit goed :P
Toen we weer terug beneden waren, zijn we nog even snel iets gaan eten. Hierna hebben we een Muay Thai training bezocht. Onderweg naar deze training begon het opeens keihard te regenen en te onweren. Het spoot letterlijk uit het riool! En er waren echt allemaal plaatselijke overstromingen op de weg. Gelukkig was dit maar van korte duur, want 20 min. Later was alle water weer helemaal weg.
We wilden vandaag frietjes bestellen, want we hadden echt zin in frietjes, dus we bestelden “French Fries” bij een locaal restaurantje. Wat denk je dat we krijgen, een bakje met gedroogde/gefrituurde visjes!!! Hahahaa.. dus maar iets anders besteld. Ze spraken overigens geen Engels dus vandaar de verwarring, denk ik dan.

Heel veel liefs,
Rafael & Aimée

• 02 Augustus 2013 - 18:10

Riny En Joske:

Mooie foto's love you2 xxxx

• 02 Augustus 2013 - 19:43

Tonny:

Alweer zo'n mooie foto's,dank je wel,ik geniet er echt van.
    Geniet nog maar lekker van jullie supermooie vakantie,gr.Tonny

• 03 Augustus 2013 - 23:12

Josje:

Hey mooie verhalen Ben benieuwd op volgeonde verhaal xxx

• 06 Augustus 2013 - 09:52

Paola:

Hey, Ik hoop dat alles goed gaat...zoveel mooie foto's en de ervaring moet geweldig zijn...Rafa porfa dime cuando podemos comunicarno, ni aunque sea por skype..mandame un mensaje por FB...groetjes van ons..doei XXXXXXX

• 06 Augustus 2013 - 18:40

Beate En Karin:

Hallo, we zijn jullie al een tijdje aan het volgen,vinden het heel leuk en karin herkent vanalles,veel plezier en heel veel groetjes

Beate en Karin van het Pius haha