Knuffelen met tijgers, Tiger Kingdom Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Knuffelen met tijgers, Tiger Kingdom Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Knuffelen met tijgers, Tiger Kingdom Chiang Mai

Door: aimeerafael

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

01 Augustus 2013 | Thailand, Chiang Mai

Sawadee (hallo  ) allemaal,
Vandaag zijn we naar Tiger Kingdom geweest in C hiang Mai.Dit stond bovenaan ons verlanglijstje en we waren daarom erg verheugd en natuurlijk zenuwachtig om hierheen te gaan.
We hebben een scooter gehuurd en zijn vertrokken. Na een ritje van ongeveer 12km kwamen we aan. Toen we de eerste tijgers zagen kregen we al een beetje de bibbers. Waaauuw wat zijn ze groot!
Je kon kiezen tussen babies, small, medium of big cats.. Die laatste hebben wij gekozen.
Je wordt een poort binnen gelaten waarbij je tijgers van verschillende formaten kan bezichtigen. Dit nog vanaf buiten de kooi. Natuurlijk moet je eerst een papiertje tekenen dat je zelf verantwoordelijk bent voor verwondingen en alle andere enge dingen.
Hierna begon het echte werk.. We mochten de kooi in. We begonnen bij een hele dikke tijger, die te dik was om te bewegen. Deze was ook echt het schattigste! Dit gaf daarom een enigzins een “veilig” gevoel.
Hop naar de volgende.. Die was al iets levendiger. Toen hij opeens zijn kop naar mij toedraaide, vroeg ik geschrokken: “Sir, is this okay?” Waarop hij heel vrolijk reageerde: “Ja natuurlijk, hij wil gewoon even kijken wat er aan de hand is”. Oké dan.. denk ik! Haha..
Na een paar foto’s gingen we weer door naar de volgende tijger. Deze was weer iets levendiger. Hij begon zo af en toe te grommen, en sprong op om een stukje te lopen. Om je kapot te schrikken. De man noemde hem ook wel “grumpy”.
De laatste tijger was de fitste van ze allemaal. De trainers gingen hem uitdagen met een stok met sliertjes eraan om hem te laten springen. Wij stonden voor de tijger en waren helemaal NIET gerust gesteld. De tijger werd steeds aggressiever en we hadden een super onveilig gevoel. Maar de trainer bleef doodleuk doorgaan met zijn trucjes. Raf mocht als eerst naast deze gezellige tijger gaan staan. Hier hebben we en supermooie foto genomen..!
Kortom, het was een super mooie ervaring die we niet hadden willen missen en zeker nooit zullen vergeten.
In het kwartiertje dat we in de kooi hebben mogen zijn, hebben we ruim 800 foto’s genomen, dus ongeveer elke seconde staat vastgelegd :D
De foto’s moeten natuurlijk nog mooi worden bewerkt maar hier alvast een klein voorproefje.

Heel veel liefs,
Rafael & Aimée

• 01 Augustus 2013 - 17:39

Riny En Joske:

Gelukkig leven jullie nog. Haha
    Mooie fotos trouwens wel eng he??
    En dan te bedenken dat jij je hier thuis voor een muisje al beschijt
    Dikke poene mam en jos love you2!!!

• 02 Augustus 2013 - 06:13

Tonny:

Wat een mooie foto's en dat jullie dat zomaar durfden.Ben benieuwd naar wat jullie nu weer gaan doen,gr Tonny

• 02 Augustus 2013 - 13:47

Sherley:

Me pareció ver a un lindo gatito...!
    Gelukkig ging calles goed. Niet weer doen, he?

• 03 Augustus 2013 - 03:27

Aimeerafael:

hahahaha nee Sherley..dat gaan we niet weer doen ;) Maar we hebben echt prachtige foto's gemaakt! Maar die ga je nog allemaal zien!