Erawan waterfalls, Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Erawan waterfalls, Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Erawan waterfalls, Kanchanaburi

Door: aimeerafael

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

30 Juli 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Poeh waar waren we gebleven..?
Eergisteren zijn we naar de Chatuchak market in Bangkok geweest. Dit is een gebied van 0.1 Km2 met ruim 15.000 op elkaar gepropt. Raar genoeg slagen wij erin om steeds hetzelfde rondje te lopen! Hahaha.. Na een aantal rondjes hadden wij het wel weer gezien. Het zijn zo gigantisch veel kraampjes dat je niet meer weet waar je moet kijken. Verder ook heel veel dezelfde spulletjes en heel veel eetkraampjes. Je liep van de zure geur naar de zeepgeur, naar de visgeur, naar de leergeur en ga zo maar verder. Iederen meter die je liep had je weer een nieuwe geur. Na een uurtje of twee lopen kregen we er hoofdpijn van.
Daarna hebben we een thais kebab’je gegeten.. HEERLIJK! Daar kunnen de turken nog wat van leren.. Verder hebben we heel veel mooie kunst gezien, echt heel veel mooie schilderijen, alleen erg jammer dat de prijzen zo hoog zijn, anders hadden we er zeker eentje gekocht. Na een paar uur hadden we het we gehad en hebben we besloten om verder te gaan.
’s Avonds hebben we de bus genomen naar Kanchanaburi een stadje tussen de bergen. Dit was ongeveer 3.5 uur rijden. Hotel was al geboekt en betaald en hierover hoefde wij ons dus geen zorgen meer te maken.. DACHTEN WE! Je voelt het al.. haha.. We kwamen rond 20.30u aan en bij het afgeven van onze reserveringsbone keken ze ons erg raar aan. Aimée voelde hem al aankomen. En ja hoor: “No rooms, we full three days!” uhm WAT?? We hebben geboekt hoor! “sorry we full”
Gelukkig zei een koppeltje dat daar ook logeerde dat er een man is die heel goed engels kon. Dit bleek de eigenaar te zijn. We hebben ons bij hem gemeld met ons bonnetje en hij zag de bui ook al hangen! Na veel te hebben gesproken heeft hij zijn familie uit een kamer gehaald. De familie moest bij hem op de kamer slapen, zodat wij een kamer hadden. De familie was hier niet heel blij mee.. wij natuurlijk wel :D Hij zei dat we morgen voor een betere oplossing zouden kijken. Voor vannacht moesten we even in losse bedden slapen.
Toen hij ons vroeg waar we vandaan kwamen en wij “Holland” zeiden begon hij te lachen! Wij zeiden krijg je vaker mensen uit Nederland? Hij zei : ja heel vaak.! Waarna hij zei: “If you need ANYTHING, just let me know! I have a friend who can hook you up, and he’s no thai”. We dachten uhm okay. Dit herhaalde hij een paar keer en bij de tweede keer begrepen we dat hij met ANYTHING wiet bedoelde. Maar dat gaan we maar niet doen! Voor drinken in de bus krijg je hier blijkbaar al een half jaar cel of een boete van €250, dus dat lijkt ons niet zo’n strak plan.
Aangekomen in onze kamer ploffen we op onze bedden. “aaauuw!” Een plank met een yogamatje erop. En echt we overdrijven niet. De bedden hier zijn overal hard..maar deze overtrof echt alles!
De volgende ochtend hebben we besloten om een scooter te huren en naar Erawan national park te gaan. Goed plan! De eigenaar zei dat het goed te doen is op de scooter en aangezien wij ervaren scooterrijders zijn, ofja Rafael, besloten we sit te doen. We hebben hierdoor heel veel van de omgeving kunnen zien. De rit bleek uiteindelijk 70km te zijn. Gelukkig rijden de scooters hier ietsje harder dan 50. Hij haalt namelijk makkelijk 100km/u en blijft trekken. Dusss.. En dit met een helmpje op dat eigenlijk alleen maar voor de sier dient en er zowat aftrilt door alle hobbels in de weg. Overigens hebben we alleen hard gereden op stukken waarbij dit verantwoord is. Om alle papa’s en mama’s gerust te stellen.
Toen we bijna aangekomen waren begon het te regenen. Dus maar even de plastic poncho’s aangetrokken. Eenmaal aangekomen in Erawan begonnen we aan ons wandeltochtje.
In het nationaal park heb je 7 watervallen. De eerste 4 liggen relatief dicht bij elkaar, de overige 3 zijn vrij ver lopen. De totale afstand omhoog is 2 km door de jungle, op gladde, modderige paden (ofja kun je het paden noemen?) In de meren zaten dr. Fish visjes, de kleine variant die we allemaal kennen en de grotere varianten die wij niet kennen. Maar deze zijn dus echt 50 cm groot! Om maar even een idee te geven. Het gevoel dat de visjes aan je knabbelen is heel apart.
De watervallen waren heel mooi! En echt midden in de jungle. De foto’s zien jullie wel verschijnen.
Op naar de 70 km terug naar Kanchanaburi.
Terug in het hotel kregen we een nieuwe kamer, met een tweepersoons bed, zoals beloofd. Hier hebben we gerelaxed en zijn we vroeg gaan slapen.
Nu zijn we ALWEER terug in Bangkok, omdat alles vanuit hier vertrekt. Morgen vliegen we naar Chiang mai.

Heel veel liefs,
Raf & Aimée

• 30 Juli 2013 - 16:23

Thea:

Hallo daar nou jullie maken nog eens wat mee! Super!!!! Heel veel plezier en geniet er van groetjes Thea en John

• 30 Juli 2013 - 17:41

Monique Faarts:

Super wat jullie allemaal zien en meemaken. Ik vind het heel leuk om jullie verhalen te lezen.geniet van deze mooie reis en veel plezier. Ik kijk uit naar de volgende verslagen.groetjes Monique.