1001 wats (ook al is t iets minder), in Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu 1001 wats (ook al is t iets minder), in Ayutthaya - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

1001 wats (ook al is t iets minder), in Ayutthaya

Door: aimeerafael

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

27 Juli 2013 | Thailand, Bangkok

Hallo lieve mensen!

Gisteren hebben we (ofja meer Rafael, want Aimée was nog ziek) lekker gegeten aan een straatstalletje. Gegrilde kip met frietjes :D hihi.. met pikante mayonaise, maar pikant is hier dan ook echt pikant!
Vandaag hebben we lekker uit kunnen slapen, daar waren we wel aan toe! Aimée voelt zich een stuk beter, gelukkig! De bedden in het hotel/guesthouse waren keihard, Raf dacht dat zijn rug was gebroken. Dit is al het tweede hotel met zulke harde bedden. Dus dat zal wel normaal zijn.
We hebben vandaag een scooter gehuurd en het stadje van Ayutthaya bezichtigd. Het was iets kleiner dan we dachten, maar wel heel vriendelijk en heel gestructureerd. Je kunt dit makkelijk zelf doen met de scooter of fiets. Maar wij luxepoezen wilden niet fietsen! Want dan zweet je nog meer dan dat je al zweet..en geloof ons dat is veel!
Om de dag goed te beginnen hebben we een watermeloen gegeten, die bevroren was omdat de koelkast te hard stond.. oeps! Maarja watermeloenijs is ook wel lekker.
Kleine opsomming van wat we hebben bezocht: Wat Phra Mahathat, Wihaan Mongkhon Bophit, Wat Chai Wattanaram, Wat Phra Si Sanphet. Deze tempels zijn allemaal heel mooi en er zijn heel weinig toeristen, dus een veel betere/mooiere beleving dan in Bangkok. De mensen zijn hier ook een stuk vriendelijker en oprechter. Maar nog steeds opletten! Want ze willen al gauw proberen om je te hoge prijzen te vragen.
Tussendoor zijn we nog gaan eten bij Lung Lek, volgens de Lonely Planet “the tastiest most slurpable around”.. Nou we weten niet wie dat heeft geproefd, maar die moet zijn smaakpupillen eens laten nakijken! Het eten was het minst lekkerst dat we tot nu toe hebben gehad. Er zat vrijwel geen smaak aan en instant noodles zouden waarschijnlijk nog beter smaken. Dus er zijn betere opties.
Er was wel een heel lief klein meisje, dat heel erg nieuwsgierig was. Rafael gaf haar koekjes en toen kwam ze naar ons toe. Een paar foto’s van haar gemaakt, die ze natuurlijk zelf steeds op het schermpjes wilde zien.
Daarna zijn we naar de floating market gegaan aan de andere kant van de stad. Dit was wel leuk. Heel veel eten en stalletjes met kleine prulletjes. We hadden wel het gevoel dat dit meer ingericht is voor toeristen dan voor de lokale bevolking. Je kon er vissen voeren uit een babyflesje, op olifanten rijden, tijgers bezichtigen en nog veel meer. Was wel leuk om een uurtje of twee door te brengen.
Nu zitten we in de bus richting Bangkok, met een mooi thais muziekje op de achtergrond. Voor drinken in de bus riskeer je hier trouwens een half jaar gevangenisstraf!! WTF! Of een boete van €250. Dus dat doen we maar niet eh. Anders zie je ons straks nog in “locked up abroad”.
Ook een apart verhaaltje. Toen we van Bangkok naar Ayutthaya wilde gaan met de bus, kwamen we aan op een groot busstation. Daar kon je buiten overal kaartjes kopen van het officiele loket, dus dat deden wij netjes. Maar toen we opeens 200 thb per persoon moesten betalen, kreeg Raf al argwaan. Maarja sinds alle prijzen hier hoger zijn dan in de lonely planet, hebben we daar verder niks mee gedaan. Maaaaaar toen bracht de meneer ons naar de bus en liepen we door naar binnen, waar nog meer van deze loketten waren. Toen dachten we, volgens mij hebben we bij de verkeerde geboekt. Maar we liepen vrolijk verder, totdat we opeens in een klein busje moesten instappen. Toen zei Rafael: “Maar dat gaat niet gebeuren”. We hadden gelezen dat we een grote bus moeten hebben. Toen deed Rafael zijn mond open en we dachten dat we het geld nooit meer terug zouden krijgen. Maar na een kleine discussie kregen we tot onze grote verbazing het geld terug. Op naar het volgende loket! Daar betaalde we opeens maar 65thb, dus we dachten dit is de goede! Het was een grote bus zoals in de lonely planet wordt aangegeven. Rafael liep nog even een rondje om verder te kijken en vond een loket waar het nog maar 50thb kostte. En dat was hem echt!! Heel wat anders dan station Maastricht dus :D maar weer wat geleerd en weer wat te vertellen..
Morgen gaan we naar chatuchak market in Bangkok, inkopen doen ;) Ongeveer 50.000 stalletjes in een gebouw! Zie je het al voor je?

Heel veel liefs,

Raf & Aimée

• 27 Juli 2013 - 18:14

Riny En Joske:

Hoi schattepiekes goed te horen dat t weer wat beter met je gaat, jammer dat er geen internetverbinding is, mschien morgen wel kunnen we dan ff skypen.ik verheug me erop xxxxx jou liefste mamma