Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Aimee & Rafael Faarts & De la Cruz - WaarBenJij.nu

Penang

Door: aimeerafael

Blijf op de hoogte en volg Aimee & Rafael

26 Augustus 2013 | Maleisië, George Town

Hallo allemaal,

Deze keer een update vanuit Penang, waar we de afgelopen 5 dagen hebben doorgebracht. We hebben veel gedaan waaronder: tropical spice garden, tropical fruit farm, butterfly farm, Penang hill, snake temple, war museum, Bukit Merah Orang Utan Island. In de snake temple kruipen de slangen gewoon los. Ik kon het daarom ook niet late nom Raf even te laten schrikken ..hihihi! Je wil niet weten hoe hoog die sprong. De slang om onze nek hebben we nog niet gedaan, hiermee wachten we even tot Bangkok.
Het war museum was heel indrukwekkend. Het is een verlaten fort dat door de Britten is gemaakt gedurende WW2. Je kon hier door kruipgangen kruipen/ omhoog klimmen en de executiekamer zien waar de kogelgaten nog in de muur zaten. Wat deze plek zo speciaal maakt, is dat het tot een van de meest “behekste” “bespookte” plekken van de wereld is uitgeroepen. We moeten toegeven dat het er al raar aanvoelde. Overal hadden ze enge poppen geplaatst, die soldaten moesten voorstellen, maar echt op de meest rare plekken!
Daarnaast hebben we ook nog een tour gedaan door de stad (gewoon zelf). De zogenaamde “street art tour”. Georgetown is bekend om de straatkunst. Dit zijn muurschilderingen maar ook gebogen ijzer cartoons. Sinds er in 2012 een festival is gehouden voor straatkunst, komen er elke dag nieuwe kunstwerken bij. Dit is erg leuk om te zien en te belopen, want zo zie je nog eens wat van de stad. De stad zelf is uitgeroepen tot werelderfgoed, door de oude binnenstad. Het verschil tussen Georgetown en de omliggende gebieden is daarom ook heel erg duidelijk te zien.
We hebben Georgetown als erg relaxed ervaren, de mensen zijn heel erg vriendelijk en de stad is echt heel erg leuk. Dit kunnen we toevoegen aan de meest favoriete plaatsen van onze reis.

Morgen zullen we al om 5 uur ’s ochtends vertrekken naar het droomeiland Pulau Perhentian Besar! Om onze reis toch al soort van af te sluiten! En natuurlijk om ons 11-jarig jubileum te vieren, want ja.. we hebben het al 11 jaar met elkaar uitgehouden. Dat verdient wel een droomlocatie dachten we zo!

De foto’s staan nu op www.rafaelaimee.wordpress.com ...enjoy!

Heel veel liefs,
Aimée & Raf

• 26 Augustus 2013 - 17:41

Riny En Joske:

Niet normaal wat jullie allemaal meemaken, ik zou zeggen van harte gefeliciteerd met jullie jubileum en nog een paar mooie dagen op het prachtige eiland pulau perhentian besar dikke poene en een knuffel , mam jos jeannot en claire xxxxxx

• 31 Augustus 2013 - 10:26

Beate:

Hallo vakantiegangers, wat een schitterende en avontuurlijke vakantie, de fotos zijn prachtig, geniet er nog maar even van, heel veel groetjes Beate